[Review] Dio - Het Is Je Boy (feat. Voicst)

Robby Bobson 19 sep 2008

Stuk en Dom, Lomp & Famous. Wat Het Is en Okee. De publieksprijs van de Grote Prijs. Touren met The Opposites, en onder de hoede van Big2. Dat zijn zo'n beetje de wapenfeiten van Diorno Braaf. Nog zonder een album in de winkel gooit hij hoge ogen. Zonder echt z'n best te doen op z'n teksten, maar puur te gaan voor het genre 'goede muziek' zoals zo leuk gezegd, kwam hij vrij snel in beeld bij Top Notch (die de uitspraak deden). November komt Rock & Roll, zijn debuut album dus uit, onder de vlag van TopNotch, en de eerste single is nu op Youtube te vinden, en zal vast ook wel op TMF en MTV te vinden zijn.

Het Is Je Boy, een samenwerking met de rockband Voicst. Big2 produceerde hem (verrassend!). Dio's woordenschat op deze track is in het begin vooral abominabel slecht, waarin hij vraagt waar -wat het ook is- het door komt, maar dat hij wel weet dat het door zijn swagger komt en dat hij je boy is. Dit houdt hij vol tot bijna 2 minuten in de track, waarna er toch nog een verse tevoorschijn komt, om die na 30 seconden weer los te laten en weer terug te gaan naar het vertellen dat het je boy is.
Tsja, hoogstaand is Dio nergens op deze track, maar dat is ook niet het punt waar Dio op beoordeeld wil worden. Want wat blijkt? Deze track blijft zo ontzettend hard in je hoofd zitten! De stap om met Voicst samen te werken is een hele goede, want ondanks dat Big2 het ook best zelf had gekund, brengt het toch een naam met zich mee, die het goed gaat doen op TMF, en ik kan nu al vertellen dat eind november, Dio keihard lacht, met die flappen in z'n zak. Met deze single, en de ongetwijfelde opvolger van Dom, Lomp & Famous die er vĂ¡st aan zit te komen, denk ik dat zijn album het heel goed kan gaan doen.

Dio zit keurig in het rijtje rappers die tegenwoordig steeds meer meekunnen met de rest van de top40 qua populariteit, en dat kan ik alleen maar goedkeuren, en ik kan dan ook niet wachten op het album van meneer Braaf!